První pivovar, který se „dopustil“ tohoto novátorství, se totiž nacházel ve spojených státech. K nám se plechovky dostaly až v devadesátých letech. Konkrétně pivovar Zubr začal pivo stáčet do prvních plechovek o objemu 0,33 litru v roce 1992.
O tom, že si plechovky našly svoje místo na trhu i u nás, svědčí fakt, že právě plechovky jsou nejrychleji rostoucí kategorií pivních obalů současnosti. I přesto, že jsme národem s vysokou hospodskou pivní kulturou, stále více se v posledních letech projevuje trend pití v klidu domova na úkor pití piva v restauraci, s čímž souvisí i rostoucí zájem o různé typy obalů, a zejména o plechovky. Dle Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostla letos spotřeba plechovkového piva za období leden až srpen v meziročním srovnání o téměř 46 procent.
I v pivovaru Zubr vidíme trend, že o plechovky je stále větší zájem. V současné době tvoří asi 10 procent produkce našeho pivovaru. Proč tomu tak je? Protože plechovka je pohodlnějším obalem. Je lehčí, nemusí se vracet a zároveň kvalita piva v plechovce je v dnešní době zcela srovnatelná s lahvemi. Největší úspěchy pak plechovky slaví především v létě, v období dovolených, kdy se často stávají „základní výbavou“ při cestách do zahraničí. Protože správný český štamgast se bez svého oblíbeného pivního moku neobejde!
A jak se bude pivní trh vyvíjet v dalších letech? I přesto, že plechovky rostou, naší prioritou bude i nadále podporovat zejména restaurace a čepované pivo v hospodách. Chceme přispívat k udržování českých tradic, kam hospodská pivní kultura a setkávání lidí u čepovaného českého piva jednoznačně patří.