Pivovar samozřejmě dbá na to, aby dodržoval správné výrobní postupy, vybírá a kontroluje ty nejlepší možné suroviny a jejich složení. Tím ale péče o čepované pivo nekončí. Pivovar by měl v zájmu spotřebitelů věnovat velkou pozornost také práci s personálem a motivovat hostinské k dodržování správných zásad čepování kvalitního piva. Cesty mohou být různé. Například pivovar Zubr se rozhodl veřejně oceňovat ty provozovny, kde se čepují jeho produkty nejvyšší kvality, certifikátem Pečeť kvality. Informaci o tom, která provozovna je takto oceněna, naleznou návštěvníci přímo u vchodu do těchto podniků a okamžitě se tak dozvědí, že je v restauraci o pivo dobře postaráno. Takovýchto provozoven se Zubrem na čepu je v našem moravském regionu v současné době více než 30 a budou dále přibývat.
Hlavním cílem obdobných ocenění je společná snaha nabídnout konzumentům vysoce kvalitní produkt, jehož konzumace přispěje k příjemné společenské atmosféře při návštěvě restaurací. Domnívám se proto, že úkolem pivovaru je v péči o pivo provozovnám pomáhat – proškolením personálu, pravidelnými kontrolami i sanitací výčepního zařízení. Držitelé certifikátu pak mají navíc možnost od pivovaru čerpat různé bonusy nebo možnost účastnit se školení o čepování piva spojeného se soutěží o nejlepšího výčepního a tím své znalosti, jak pivo správně ošetřovat, dále prohlubovat.
Péče o pivo je společným zájmem nás všech a především zájmem pijáků piva, kteří si požitek z dobrého piva určitě zaslouží.